Mittwoch, 24. April 2013

Ass Lëtzebuerg aalmoudech?

A mat Lëtzebuerg mengen ech enner aanerem den Duerchschnettslëtzebuerger, souwei och allgemeng d'Firmen an d'Käpp déi dohannert stiechen. Huet eis klengt Land de Sprong an en Zeitalter wou Internet an Social Networks grad sou wichteg, zum Beispill wann et drems geet ereechbar ze sin oder Reklamm ze maachen, wei dei klassesch, aalmoudesch Medien? Oder leit et um Bierger selwer dass mer daat net gepackt hun? Déi 2 Saachen si mat en een verbonnen; mengen ech zumindest...

"Vu waat schwetzt heen do iwwerhaapt?!"
Ech schwetzen dovun fierwaat eist Land, waat sech no baussen als sou modern an oppen verkeeft, neicht sou richteg fäerdeg bréngt soubaal den Internet mat Deel vun der Saach ass, oder et dorem geet Saachen a groussen Zuelen richteg ze koordonnéieren! Aaner Länner mat ähnleche Liewens-standards wi eist Land brengen et ferdeg innerhalb vun e puer Deeg eng Werbeaktioun oder en Event ënnert di ganz Bevölkerung ze brengen, eleng duerch e social Network wei Facebook oder suguer YouTube. Waat geschitt bei eis? Am Radio gett 2 mol den Daag eng Reklamm ooflaafe gelooss, an an den Zeitungen gëtt eng kleng Annonce geprint, an daat war et. E Puer Deeg drop fënnt een dann awer en Artikel doriwwer dass ze weineg Leit iwwert daat Event, oder war och emmer, informeiert waren, an et doweinst kee grousse Succes war. 
Mee Leit et wierklech un de Betrieber dass se net via Internet reklamm maachen, an sou vill mi seier eng vill mi grouss Masse vu Leit erreeche kënnen? Ech sooen: jain!
Fierwaat jain?
Ech sooen jain aus deem ganz einfache Grond dass mer, d'Letzebuerger, an net nëmmen d'Betrieber/d'Agenen etc, vill ze konservativ sin, an eis net trauen nei Saachen voll ze notzen, zumools wann se och nach e klengen Effort erfuerderen. Huele mer lo mol fier dei nächst puer Abschnitter YouTube a Facebook als sozial Netzwierker (well et dei wuel meescht benotzte sin). Ech huelen direkt mol e konkret Beispill, fier ze erkläeren wei ech op all dei Saachen kommen, an fier ze verdeitlechen wouhier meng Gedankegäng an Theorien zu dem Thema kommen. 

Fierun 2-3 Jooer huet Caramba als quasi eng vun den éischten "gréissere" Boiten aus dem Land eng Facebook-FanSite gemaach, an sech aktiv mat senge "Fans" beschäftegt an ennerhaalen. D'Leit konnt frooe stellen an kruuten relativ séier eng Änfert. Huet Caramba selwer awer eng Froo gestallt, sou hun vun den ca 7000 Fans vleit 15 Stéck dei Froo "geliked" an weider 5 Leit hun dann och tatsächlech mat enger Änfert gedéngt. Ech weess net wei et ierch geet, mee ech wier zimmlech frustréiert wann ech mer vill méi géiff maachen de Leit mi no ze kommen, an net emol 1% vun deene Leit daat apprécieieren, oder sech ze schued sin fier ze hëllefen. Doropshin hun sie an gréisseren Abstänn heiansdo mol e Gewinnspill lancéiert, via Facebook. D'Aufgab war meeschtens "post eng Foto mam Thema X", wubei X ierjendeen Thema ass, zB Harry Potter. Gewannen konnt een 2-3 Tickets fier egal wei ee Film, zu egal wei enger Zeit. Theoretesch konnt een also mat engerm Zeitopwand vun 5 Minuten eppes am Wert vun 20 Euro gewannen, daat kléngt dach net schlecht.
An der Realiteit hun ganz genee, wann et gudd komm ass, 5 Leit do matgemaach. Dëse Prozess huet sech iwwer Méint emmer rem widderholl, an ennert deenen 5 Leit huet een dachs 2-3 "Wiederholungstäter" fonnt. Daat alles motivéiert e Betrieb wei an dësem Beispill Caramba, net onbedingt dozou sou Saachen weiderhin fortzesetzen. (Waat se och metlerweil net mei maachen..!) Daat kann een lo op sou zimmlech ALL lëtzebuergeg Facebook-FanSite 1:1 kopeieren. Sou ng Flaute schwetzt sech ennert de Betrieber natierlech rondrem, an sou kennt et dass der vill dorop verzichten, well et io "souwisou neicht brengt".

Mee fierwaat sin sou Saachen oft e Reinfall?
Menger Meenung sin sou Saachen e Reinfall well sou grouss Platformen einfach falsch benotzt gin, wann net suguer ausgenotzt. Ech verallgemengeren, an behaapten dass Facebook zum Beispill, fier de Lëtzebuerger just eng Säit ass, wou een 1 mol am Daag de Klatsch an Tratsch vun aanere Leit stalkt, an et dann rem weschleet bis den nächsten Daag. Dobei ass dës Seit vill méi, mee duerch dei ufänglech lästeg Spammereien à la Farmville, Cookingville, Casinoville an wei se net nach alleguer geheescht hun, hun d'Leit dei deemols schon aktiv waren, einfach den Dégout dora kritt och nëmmen op ierjendeng Art a Weis eppes weiderzeschecken, beziehungweis eppes ze kucken waat scho weidergepost gouff. An genee do ass de sprangende Punkt: wei soll dann sou e Gewinnspill vu Caramba uerdentlech Succès an Undrang kréien, wann net emol 1% vun hiere Fans daat Gewannspill oder eng News deelen mat deem berühmten "Share"-Button, deen iwwregens och ennert all menge Posts ze fannen ass.
De Problem dobei ass io mol net dass "net vill" daat sharen, de Problem ass dass an de meeschte Fäll sou eppes iwwerhaapt net gedeelt gëtt, an sou mëcht et weineg Sënn, als Betrieb oder Eenzelpersoun vill Zeit doran ze investeieren.

Et huet misse kommen: et ass en Däiwelskreess...
Ech sooen daat baal an all Diskussioun dei ech ufänken, mee et ass och an dësem Fall rem tatsächlech sou. D'Leit maachen net aktiv mat, ergo den Ubidder fillt sech vernooleissegt an bidd mei Saachen un. Doropshin haalen sech d'Reaktioune vun de Leit nach emmer kleng, an den Ubidder ass genervt, an reduzeiert seng aktiv Zeit um soziale Netzwierk, wouduerch dei puer Leit dei sech bedeelegen enttäuscht gin well se entweder keng Änfert kréien, oder net mei su frëndlech wei am Ufank behandelt gouffen. Vu dass dei onzefridden sech mei Ausbreet wei zefriddenheet, huelen d'Leit rem manner Deel vun sou Saachen, an dobei sin mer rem vier ukomm...
Mee wei ech ganz am Ufank soot: et ass net nëmmen dem Bierger seng Schold, mee grad su vill och deenen Aaneren. Géiffen et méi däer aktiver Facebook-Fansites gin, géiff sech daat Ganzt vleit bëssen rondremschwetzen an sou och automatech mei Leit unzeien. De Problem ass d'Motivatioun ganz seier nooléisst bei sou Saachen, mee wann een et duerchhällt kritt een eng solid Fanbase op dei ee Vertraue kann (wei ech zB schon fierun e Puer Deeg erwähnt haat, sin ech ganz zefridden mat mengen Zuelen hei um Blog, mee daat war net vun Ufank un sou...)


"Eeeh mee Facebook ass net ganz Letzebuerg!"
Ech weess. Ech hu Facebook io och just benotzt well dei meescht Leit daat heite wuel iwwer Facebook emfänken werten, an well baal keen aanert Netzwierk sou verdammt vill benotzt gett; AN net ze vergiessen, well Facebook eng vun de gréisste Platformen ass um Internet, an em dee geet et hei jo.. et geet em Lëtzebuerg a säi Verhältnis mam Internet. Fun Fact: wosst der dass Lëtzebuerg eent vun den eenzeje Länner ass, vun deene wou de Moyen hun, dei KENG YouTuber ennerstëtzen? Wëll heeschen dass een als letzebuerger YouTuber och nach sou vill Erfolleg kann hun an Massen vu Leit ereechen, Letzebuerg bidd keng Optiounen un fier Reklammen vu nationalen Betrieber/Produits an denge Videos ze verstoppen, an der domat e klengt Täschegeld gëtt. Et gin, by the way, eng Multitude u Youtuber dei sech domat eng uerdentlech Somme u Suue verdingen, duerch Reklammen enner aanerem!
De grousse Problem deen hannert all der Theorie stëcht wei Lëtzebuerg sech an deem Domaine keint weiderentweckelen, ass dass et vill ze ongewëss ass wei et sech entweckele géiff, an doweinst gin et nëmmen weineg där Online-Erfahrungen mat lëtzebuergegen Racinen.

Fier nach eng Kéier op dei Saach mat de Gewënnspiller an/oder News zreckzekommen: obwuel ech soot dass et bëssen eis Schold dass well mer neicht "sharen" ass et gleichzeiteg bësse Naiv vun deenen dei d'Seit administréieren ze mengen dass, nemmen well sie lo 1 mol eppes posten, all Mensch daat direkt liesen geet an/oder noosiche geet! Ech selwer maachen do einfach skrupellos keen Halt an posten iwwerall meng Links vum Blog hin wou se grad hipassen; net nëmmen well ech mei Lieser wëll hun, mee och well d'Leit solle gesin dass et Leit hei am Land gin dei aktiv konstruktive Content liwweren, an deren hier Säiten et derwert sin regelméisseg oofgecheckt ze gin, genau wéi Dausende vu Leit all Daag en Oofstiercher op YouTube oder eng Säit mat "lustege" Biller. Leit wei de Luca (vun deem et moa iwwregens rem en Hammer-Artikel gëtt), deen säi Meteochannel mam grazile Numm "Metteochannel" GANZ aktiv verwalt, de Sam, deen seng Hänn a mei wi engem lëtzebuergegem Projet dran huet, oder d'Jungs vun "L-pod", dei selbststänneg cool Videos an Reportagen aus eisem Ländchen online setzen, kënne mer bestëmmt bestätegen dass een sech wënscht dass de Lëtzebuerger aktiv Leit wei eis, dei gudden Inhalt produzeieren, mei ënnerstëtzen.
Ech haalen also fest:
Allgemeng huet Lëtzebuerg de Sprong an d'Internetzeitalter net sou wierklech gepackt. Vereenzel Persounen oder Gruppen sin zwar aktiv, mee dem Duerchschnëttlëtzebuerger feelt et un Eejeninitiativ fier sou Säiten oder Gruppen ze "sharen" oder de Frënn dovun ze zielen. Ech gleewen awer nach drun dass sech daat ännere kann, an DU kanns direkt dofier mathëllefen, andeems du dësen Artikel "shares"
"Öhhh wei geet daat?!"
Hei e Bild wei de Schluss vun dësem Artikel wert ausgesin, mat engem Feil op de Button deens du drëcke solls :)


Ech hoffen ech erreechen heimat e Puer Leit, oder reegen Leit dozou un Leit wi mech oder d'Jongen dei ech do Uewen erwähnt hun mei ze ennerstëtzen. Als Schlusswuert sooen ech dann nach eng Keier MERCI u jiddereen dee fier mei Video beim Concours vun der BGL BNP Paribas gevote huet, ech hun dei magesch 200 iwwerschratt, an daat mat Hëllef vu "Sharing" ;D, der hudd mer gewissen dass der et kënnt, bravo!







Natierlech freen ech mech iwwert all Kommentar an Debate dei een nach ufänke kéint zu deem Thema.  Vleit huet io nach een eng Idee wei een eist Ländchen dozou bewegen kann sech mei ze trauen wann et em Internet geet! En Ufank ass jo do!

bis dohin,
stay tuned.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen